Les educadores mantenen les vagues en Educació

El 30 de novembre, CGT, Intersindical Valenciana i CSIF convoquen el tercer dia de vaga en el present curs escolar. En aquesta ocasió serà una aturada parcial prevista des de les 12 h fins a les 17 h.

CGT Generalitat

El conseller d’Educació segueix sense atendre les justes reivindicacions de les educadores d’educació especial i d’educació infantil.
La Conselleria d’Educació segueix obligant a les educadores a fer un excés horari continuat, entre altres incompliments de la normativa laboral. CGT denuncia la ingerència de la Inspecció educativa en les condicions laborals i com el conseller, Marzà, manté que les direccions dels centres apliquen la normativa de funció pública de manera discrecional; una pràctica extesa durant els anys de govern del PP.
CGT denuncia que fins ara Educació a abandonat a les educadores, un col•lectiu nombrós d’aproximadament 1.000 funcionàries repartides per les escoles i instituts del País Valencià, de les quals més del 90% són dones. El sindicat també denuncia la precarietat en la qual es manté al col•lectiu d’educadores on més del 80% són interines.
Coincidint amb l’aturada del 30 de novembre, els sindicats convocants i les Plataformes d’Educadores fan una crida a concentrar-se, a les 13 h, davant les seus provincials de la Conselleria d’Administració Pública.

CGT-Generalitat Valenciana
27 novembre 2017