Manifest Jornades “Creant Alternatives al Capitalisme”. Marina Baixa Febrer 2017

Exemple és el que hem pretés donar les diferents formacions que hem organitzat aquestes “I jornades de creació d'alternatives al capitalisme” Exemple de diversitat però alhora d'unió. Exemple de diferents focus d'acció però alhora detectar què volem canviar i fer-ho. Exemple de diferents maneres de fer, però alhora coordinar-nos en combatre qui es posa d'esquenes al poble.

Des del Col•lectiu Corfoll, la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca Altea-Marina Baixa, la CGT-Benidorm, l’Assemblea Feminista Marina Baixa i la Plataforma Antifeixista Marina Baixa, hem volgut crear un front comú per abordar les diferents conseqüències que l'actual model econòmic ens deixa als nostres pobles: destrucció de les cultures minoritàries, desnonaments, retallades en tot tipus de drets (humans, laborals,socials…),enaltiment del patriarcat, marginació de les persones amb diversitat funcional, emigrades, amb diversitat sexual i/o de gènere, … en definitiva, un sistema que crea ciutadans de primera i ciutadans de segona, que no se’ls reconeix, se’ls exclou, i que suposa maltractar a molts habitants dels nostres pobles,
Afrontem amb il•lusió aquestes primeres jornades on intentarem exposar un conglomerat d'idees i propostes, que si més no, posaran alguna pedra en el camí d'aquesta arrolladora màquina inhumana que s'anomena capitalisme
Hui per hui, el món econòmic ha superat en importància al polític, al social, a l'humà. Han generat un entramat de xarxes que pareixen tan intocables com incomprensibles i impossibles de gestionar per la gran majoria de la societat.
La economia, que deuria de ser facilitadora per al intercanvi de la força i la producció de treball, s'ha tornat en directora d'orquestra. La ferramenta ha de deixar de ser ferramenta per a convertir-se en qui mana. Si. La faula en que els robots tenien el poder sobres els humans, ha arribat. S'han substituït els reis, els tsars, la noblesa, …per les monedes. O ni tan sols això, perquè moltes vegades els diners que ens manen són deute, actius intangibles, etc., que no existeixen físicament. Aleshores, és una qüestió de fe? Com els passava als nostres avantpassats en que la millor arma que tenia el poder contra ells, era enviar-los a l'infern?
Si es així, vos convidem a fer-vos agnòstics.
Esperem que aquestes jornades contribueixquen a eixa finalitat i poder eixir de la obscuritat del temple, mirant-nos per fi, de igual a igual als ulls entre totes les persones.

Creant Alternatives al Capitalisme. 1es Jornades, febrer 2017

Dissabte 21 de gener - Presentació de les Jornades.
Biblioteca Pública Municipal d'Altea,18h.

Presentació de les Jornades i llegida del manifest i les intervencions sobre Municipalisme i Sobirania Popular d'Anna Gabriel (educadora social, professora de dret a la UAB i militant d'Endavant OSAN) i Josep Manel Busqueta (pastisser, economista i membre del col•lectiu seminari d'Economia crítica Taifa). Hi haurà picadeta y begudes en acabar així com paradetes informatives dels diferents col•lectius que convoquen i organitzen les Jornades CAC.
Col•lectiu Corfoll

Dissabte 4 de febrer - Campionat de Futbet Antiracista. Mercat d'Intercanvi de Llibres. Campionat amistós d’escacs. Dinar popular (cal reservar, contactar per facebook o twiter). Taller Literari.
Poliesportiu de Callosa d’en Sarrià, 10h.
El torneig d’escacs es realitzarà simultàniament amb el de futbol, que serà mixte i el taller literari consistirà en un micro obert durant tota la diada on la imaginació serà la protagonista. Porta els teus llibres que ja tingues més que llegits i intercanvia’ls amb els dels demés. En aquest mercat els diners no serveixen. Reserva la teua plaça per al dinar Pupular.
Plataforma Antifeixista de la Marina Baixa.

Dimarts 7 de febrer - Projecció del documental " Bajo las Mordazas" i estrena d'exposició fotogràfica combativa
Seu de la PAH d'Altea (Carrer la Mar, 91, Altea), 19h.
Es projectarà la película documental sobre la lluita de diferents col•lectius contra la Llei Mordassa imposada pel govern espanyol al 2015. Es farà l’estrena de l’exposició fotogràfica combativa que es podrà trobar a diferents exposicions d’Altea.
. Plataforma d'Afectats per la Hipoteca Altea - Marina Baixa

Dimarts 14 de febrer - Xerrada - Capitalisme i Patriarcat, l'origen del Feminisme.
Bar Tropical Reef (Carrer Canalejas, La Vila Joiosa) 19:30h
Es tractarà la situació de la dona en les diferents formes econòmiques i socials al llarg de la història. L’origen del patriarcat i de l’amor romàntic, coincidint la xerrada en un dia on capitalisme i patriarcat es manifesten junts i descaradament.
Col•lectiu Feminista de la Marina Baixa

Dissabte 18 de febrer - Xerrada sobre Municipalisme comunitari i renda bàsica.
Seu CGT de Benidorm (Carrer S. Antonio, 15, Benidorm) 12h
La Confederació General del Treball – Benidorm organitza unes xerrades- debat sobre municipalisme comunitari amb la col•laboració i exemple de lluita d’un barri, la lluita de la “Kooperativa del Parque Alcosa” en Alfafar amb Toni Varela, membre del col•lectiu. També parlarem de la campanya per la renda bàsica que estan desenvolupant diferents col•lectius valencians com plataformes de parades de la CGT, el col•lectiu Baladre i la Marea.
CGT – Benidorm

Diumenge 19 de febrer - Taller sobre Decreixement impartit per Pepa Gisbert i el Col•lectiu Corfoll.
Casal Popular Autogestionat La Transformadora (Costera dels Matxos, 7, Altea),18h.
Protecció del medi ambient, el desenvolupament sostenible, l’eficiència, la cooperació, la simplicitat volutària... El Corfoll plantejarà una disminució del consum i la producció controlada permetent així que hi haja respecte.
Col•lectiu Corfoll

Diumenge 26 de febrer – Cloenda de les Jornades CAC.
Casal Popular Autogestionat La Transformadora (Costera dels Matxos, 7, Altea), 18h.
Projecció de l’audiovisual de la Mostra de Fotografia, música i bon ambient.
Totes